De laatste dag, klaar voor vertrek - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu De laatste dag, klaar voor vertrek - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

De laatste dag, klaar voor vertrek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugene

15 Februari 2012 | Myanmar, Rangoon

Het zit er bijna op, de koffer is definitief gepakt, de reiskleding aan en nu wachten in de lobby, nog anderhalf uur, tot het 17 uur is en dan naar het vliegveld.
Vanmorgen eerst door de oude koloniale wijk van Rangoon gelopen, het oude postkantoor. Leuk dat dat hier nog bestaat, zo'n kantoor als wij vroeger ook hadden toen de KPN nog PTT heette, de brieven iedere dag bezorgde en je ook maar 7 cent op een brief hoefde te pakken, later 10, 12 cent, en toen begon de ellende. Zo die frustratie ook weer kwijt.
Daarna naar het the Strand, een echt chique hotel, te vergelijken met het Amstelhotel in Amsterdam. Direct gingen de dames weer kopen. Dit keer echt mooie dingen, ikzelf een petje met de Strand, Rangoon; kan je mee pronken in Mestreech. Jao iech kom deks in Birma, en unne sjiek hotel.
Het was te heet om nog de gouden Sule Pagode te bekijken, dus alleen nog de overdekte markt en een glas vers geperste rietsuiker.
Naar het hotel, in een italiaans restaurant gegeten, was eindelijk een goede maaltijd na de sof van gisteravond.
Het is hier toch een zeer bedenkelijk hotel, ik zat gisteravond dus in de lobby, net als nu in verband met de verbinding. Kwamen er in kleine groepjes een aantal jonge dames zeker van lichte zeden binnen. Hoe moet ik het anders zien: jonge meiden van 19 - 20 jaar op eiffeltoren hakken, een hotpant die hun kleine zusje na een paar keer wassen te klein was geworden en 'de peren over de schutting' een uitdrukking van mijn vader, maar beeld je maar in wat ik bedoel. Dat zijn geen dames die voor een bruiloft (hier iedere dag twee tegelijkertijd) of het avondgebed komen.
In zo'n tent zitten we dus, toch maar melden aan de organisatie in Parijs.
Nou toch maar goed dat we weer naar huis gaan. Misschien als er tijd is, en ik een internetverbinding heb, stuur ik nog wat uit Bangkok, anders wordt het morgen of Parijs of Amsterdam. Gaan jullie vanavond maar lekker slapen , ik vlieg om middernacht, 18 uur bij jullie uit Bangkok weg.

• 15 Februari 2012 - 09:13

Anneke:

vind het erg leuk om je verslagen te lezen. Een hele goede terugreis met zachte landingen.

• 15 Februari 2012 - 09:35

Irmgard:

Hoi Eugene,
    Terwijl je zit te wachten op je terug reis ben ik aan het inpakken voor mijn vacantie. We vertrekken vannacht naar Hurgada, we ontvluchten de carnaval op naar de zon.
    Wat heb ik weer genoten van je reis verslagen en die prachtige foto's. Zo indrukwekkend zal
    Onze vacantie niet worden, maarja ieder zijn ding.
    Nou een hele fijne reis terug.

• 15 Februari 2012 - 14:37

Riet W.:

Hallo Eugène,
    Je beschrijft het weer heerlijk subliem. Niet alleen de lounge, maar ook het ouderwetse postkantoor en het hotel à la Amstelhotel. Je hebt weer veel te vertellen wanneer je terug bent. Mijn e-mail adres functioneert gelukkig weer, maar soms blijft het meer dan 1 minuut hangen. De rode kaart voor KPN heeft nu de kleur oranje. Je hoort nog van mij.
    Rest mij je te bedanken voor je heerlijke verslagen en een goede reis te wensen zowel by plane als met onze knullige NS.
    Liefs van Riet.

• 15 Februari 2012 - 23:11

Jacqueline:

De reisverslagen zijn weer ' beeldend' beschreven. Ben benieuwd naar de rest van de foto's. Wij kunnen hier wel wat hogere temperaturen en zon gebruiken met Carnaval:) Goede terugreis.