de Roluosgroep - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu de Roluosgroep - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

de Roluosgroep

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugene

16 Januari 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Jullie krijgen nu alleen een verslag van vanmorgen. De reislijdster wilde nl ook zien waarom ik steeds die internetverbindingen moet hebben, en over een half uur, het is dan half 3 bij ons gaan we weer verder op stap.
Eerst vanmorgen allemaal op de foto, dat is voor het toegangsbewijs voor het gebied. En toen kreeg ik me toch een klap te verwerken: er zou eerst een bezoek worden gebracht aan een keramiekcentrum. En dat ging niet door!!! Ze zijn op zondag gesloten. Nou net hetgeen ik voor hier naar Cambodja ben gekomen. Gelukkig was er nog iemand anders die er graag naar toe wilde, en door mijn huilen is de bus om het niet doorgaan, we gaan er in de loop van de komende week naar toe. Sufferd die ik ben ik had mijn tranen moeten bedwingen!!
Maar dus alleen 'maar' de Roluosgroep.
Daarmee worden de eerste drie tempels bedoeld, die hier gebouwd zijn nadat de hoofdstad van het Khmerrijk hier werd gevestigd, het ligt nl aan het grootste zoetwatermeer van ZO Azie (hierover later meer).
Drie tempels, de laatste die we bezochten net zo'n 'bouwval' als de pré-angkortempels van gisteren, maar de twee anderen juweeltjes. Een in vrij goede staat met 6 torens voor de 3 x 2 voorouders van de toenmalige koning. En een gebouwd op een aangelegde heuvel, en daardoor bestaande uit vijf terrassen met op het hoogste punt dan nog een toren.
(in feite dus een Borobudur in het klein).
Ik heb hier een boel foto's kunnen maken, ik moet echter afsluiten, want we gaan weer op stap. De foto's en de rest van vandaag volgen nog.
En het hotel aan de buitenkant: het is net een dorp van de Club Med in een duur ver gelegen badplaats: het restaurant en de paviljoens er om heen. Ook hier nog foto's het is nu te fel licht om goede foto's te maken.
Je ik heb hier ZON (30 graden, maar droge lucht dus prima te doen).

  • 16 Januari 2011 - 14:51

    Riet:

    Dag Eugène,
    Ontvang mijn hartelijke zondagsgroeten. Laten wij nu ook zon hebben! Maar zondags blijf ik meestal thuis omdat anderen graag op pad gaan.
    Wat heb je toch weer veel beleefd! Interessante foto's, zij hebben voor mij een dejà vue.
    In 1942 kreeg ik van een oudtante een mapje met foto's van deze tempels. Zij had deze van een missionaris gekregen die in de dekenale kerk van Geldrop mocht "bedelpreken". Ik heb het nooit over mijn hart kunnen krijgen om ze weg te doen. Op zolder moeten ze nog een warm plekje hebben.
    Ben ik weer de eerste vandaag?
    Liefs van Riet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 236272

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: