Een hele dag onderweg - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Een hele dag onderweg - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Een hele dag onderweg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugene

15 Januari 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanmorgen heel vroeg op, om om 7.30 uur te vertrekken uit Phnom Penh naar Siem reap (Angkor) met onderweg nog een aftakking gemaakt om de oudste tempels uit de pré Angkor tijd te zien (althans wat er van over is, maar wat er nog is, staat dan ook al zo'n 1250 jaar...).
De weg was afwisselend goed, minder goed, onverhard en dan dus veel heel en weer slingeren in die bus. Onderweg kwamen we ook nog vast te zitten: een vrachtwagen en een tankauto moesten elkaar passeren op een stuk onverhard weg, naast de verharde weg in aanleg, maar dat verharde stuk in wording was wel een 15 cm dik. Het is de buschauffeur dan toch nog gelukt om weer weg te komen.
Onderweg veel armoedige behuizing gezien in kleine dorpjes, met heel veel kleine kinderen langs de weg heen en weer rennend.
Het tempelcomplex wat we bezochten lag een heel eind van de bewoonde wereld aan een lange bochtige zandweg, het duurde dus allemaal wat langer dan gepland, waardoor we na bijna 12 uur reistijd, met nog wel een eetstop, wat marktbezoek en dat tempelcomplex, maar in ieder geval behoorlijk moe hier in Siem reap aankwamen.
Wederom een prachtig hotel, nog niet veel van gezien wat het was al donker toen we hier arriveerden. Ik zal morgen wat foto's maken en op de site zetten.
Het bezoek aan de markt bracht ons dan ook bij wat in iedere reisgids wordt 'beloofd' gefrituurde spinnen en ander kruipwaar, kipembryo's in ei en ook nog levende spinnen. Waarom die nog levend worden verkocht is mij een raadsel. Het zijn wel heel slome spinnen, een bleef gewoon op het shirt van de gids hangen. Maar ze zijn wel heel wat groter dan wat wij in Nederland aantreffen.

• 15 Januari 2011 - 17:36

Riet:

Dag Eugène,
    Verschillende keren gekeken waar je bleef vandaag. Maar ik zie nu dat je de hele dag onderweg bent geweest en weer heel wat hebt beleefd. Geweldig!
    De foto's mogen er ook weer zijn en ik denk dat ik tevreden zou zijn met de bananen! Naar de rest zou ik kunnen kijken. Wat moeten die mensen sappelen om zelf te kunnen eten en te kunnen leven. Heb jij de spinnen geproefd?
    In afwachting wat je ons morgen voorschotelt, zowel culinair als aan cultuur, verblijf ik hier tussen mijn boeken en muziek.
    Liefs van Riet.

• 16 Januari 2011 - 07:50

Annemie:

Nou, dat met die spinnen dat vind ik echt niet leuk. Verschrikkelijk. Heb je hier soms van geproefd?
    Dan zou ik nog liever een bakje droge rijst eten.
    Maar de foto's zijn weer prachtig.

groetjes,